سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طب سوزنی

طب سوزنی  یک درمان با قدمت چند هزار ساله است که امروزه در تمام دنیا مورد استفاده قرار می گیرد. خوشبختانه در کشور ما نیز مانند سایر کشورهای جهان برای طب سوزنی قوانین وجود دارد و مورد تایید وزارت بهداشت می‌باشد. طب سوزنی از سال 1979 توسط سازمان جهانی بهداشت به عنوان یک طب مکمل شناخته شده است. طب سوزنی، بهترین طب مکمل است که بیش از 2500 سال مورد مطالعه و تمرین قرار گرفته است. برخی از افراد از این روش درمانی به عنوان معجزه‌ای برای بهبود کیفیت زندگی خود یاد می‌کنند. این روش درمانی به نسبت سایر طب‌های مکمل که کمتر شناخته شده هستند، علمی‌تر است و کارهای تحقیقاتی بسیار زیادی روی آن انجام شده است.

اثر بخشی طب سوزنی در درمان بسیاری از بیماری‌ها به اثبات رسیده است. یکی از مهم‌ترین کاربردهای طب سوزنی کنترل درد می‌باشد. این دردها می‌تواند شامل دردهای عضلانی و اسکلتی مانند آرتروز و کمردرد، سردرد، دردهای دوران قاعدگی و… باشد. طب سوزنی می‌‌تواند باعث کاهش درد، کاهش اسپاسم عضلانی و همچنین باعث بازتوانی بدن شود.

حال سوال اینجاست، آیا واقعا طب سوزنی تا این حد موثر است؟

طب سوزنی چیست؟

طب سوزنی نوعی علم درمان بیماری هاست که خاستگاه آن کشور چین می‌باشد. پایه‌ی درمان با طب سوزنی، تحریک نقاط خاصی از بدن به نام گذرگاه انرژی است. بر اساس علوم چینی، انرژی حیات که در زبان چینی به آن چی (QI) گفته می‌شود، در این گذرگاه‌ها جریان دارند.

Paul Kempisty، متخصص طب سوزنی، در تعریف طب سوزنی می‌گوید: «طب سوزنی یک روش کم تهاجمی برای تحریک مناطق غنی از عصب سطح پوست به منظور تأثیر بر بافت ها، غده، اندام‌ها و عملکردهای مختلف بدن است.»

طب سوزنی با وارد کردن سوزن‌های بسیار نازک در سطح پوست، باعث تحریک عصب‌های موجود در آن قسمت می‌شود. این پاسخ شامل تحریک سیستم ایمنی بدن، ارتقا گردش خون در ناحیه مورد نظر، ترمیم زخم و تعدیل درد است.

 

منبع : سوزنیران