سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روش درمانی امبدینگ

این شیوه درمانی یک روش تقریباً نو در طب سوزنی به شمار می‎آید. در این روش، درمانگر طب سوزنی به جای استفاده از سوزن، نخ‌های قابل جذبی از جنس cutgut یا کرومیک را درنقاط طب سوزنی می‎کارد. این نخ‎ها تقریباً سه هفته در بدن باقی می‌مانند و در حین جذب‎شدن نقاط مربوط به طب سوزنی را پیوسته تحریک می‌کنند. در واقع، در این روش بدن انسان به نخ‎های کاشته ‎شده همان واکنش به سوزن‎های طب سوزنی را از خود نشان می‎دهد.

از آنجا که نخ‌های قابل جذب جایگزین سوزن‌ می‌شوند می‌توانند برای مدت زمان نسبتا طولانی، حدود 3 هفته در بدن باقی بمانند تا زمانی که جذب بدن شوند. در حقیقت نقاط طب سوزنی که در جلسات درمانی طب سوزنی تحریک می‌شود، با فعالیت‌های روزانه فردی که امبدینگ دریافت کرده، در هر لحظه تحریک می‌شود. در این شیوه بیمار به صلاحدید پزشک بعد از 2 تا 3 هفته با جذب نخ catgut برای تجدید امبدینگ به مطب پزشک مراجعه می‌کند و به این ترتیب دوره درمانی خود را ادامه می‌دهد.

امبدینگ برای لاغری شکم و درمان چاقی

 

در حال حاضر در کشور ما از امبدینگ بیش‌تر برای درمان چاقی‌ها مانند چاقی‌های موضعی یا چاقی‌های عمومی استفاده می‌شود. امبدینگ یک روش درمانی بسیار خوب است که برای بسیاری از بیماری‌ها می‌توان از آن به جای طب سوزنی استفاده کرد. در امبدینگ فواصل درمانی یک ماهه است. این روش درمانی باب میل بیمارانی است که از مسیرهای دور برای درمان مراجعه می‌کنند.

امبدینگ چگونه باعث درمان چاقی و لاغری شکم می شود؟

 

امبدینگ باعث بالا رفتن سوخت و ساز بدن در نقاط خاصی که نخ کاشته شده است می شود و این امر در طولانی مدت، باعث لاغری خواهد شد. علاوه بر آن، انجام امبدینگ باعث کنترل روند هضم و جذب مواد غذایی خواهد شد که این امر نیز باعث سوختن بیشتر چربی ها می شود. نکته جالب توجه آن است که امبدینگ اشتهای فرد، بویژه در افراد مبتلا به تیروئید پرکار، را کمتر می کند. همچنین امبدینگ شکم می‌تواند عملکرد سیستم غدد درون ریز و عملکرد کلیه را افزایش دهد. به این ترتیب با انجام امبدینگ شکم، از چاقی جلوگیری می‌شود.

آیا استفاده از امبدینگ جهت کاهش وزن و سایزعوارضی برای افراد دارد ؟

عارضه استفاده از طب سوزنی و امبدینگ تقریبا صفر بوده و حتی به علت افزایش انرژی (سوخت و ساز) ایجاد شده در طول درمان احساس ضعف نمی کنند و نیز سایر ناراحتی های افرادمانند سردرد،میگرن، کمردرد ،زانودرد، سرگیجه، عصبانیت، افسردگی، ریزش موها با این روش بهتر خواهد شد .در صورتیکه در رژیم های غذایی ممکن است ناراحتیهای گوارشی ایجاد شود و یا ریزش مو و یا عصبانیت و غیره رخ دهد.

در ضمن در این روش هیچگونه ضعف وبیحالی ایجاد نمیشود بلکه انرژی افرادبیشتر و بهتر میشود.

البته استفاده از نخهای کت کوت یا کرومیک عوارضی دارد که نباید استفاده شود.و استفاده از نخهای منوکریل ویا ویکریل بدون عارضه است.

منبع: امبدینگ چیست سوزنیران